Podróż mazdą na paliwie z odpadów
Mazda pokazała, jak można podróżować ekologicznie klasycznym modelem z silnikiem spalinowym, nie zanieczyszczając przy tym atmosfery.
Oto klasyczna mazda CX-30. No może nie do końca taka klasyczna, bo pod maską jest silnik, którego nie ma w polskiej ofercie. To 2,5-litrowy e-Skyactiv G, który uzyskuje moc 140 KM. Ciekawa jednostka, która mogłaby być znakomitą alternatywą do oferowanego 2-litrowego napędu o mocy 186 KM. Mogłaby, gdyby nie do końca jasne przepisy akcyzowe, przez które aktualnie CX-30 ze słabszym silnikiem kosztowałaby tyle albo nawet więcej niż mocniejszy model. To napęd, który ma przyjemne mruczenie benzyniaka, a do tego potrafi zużyć średnio 6 l/100 km.
Pogoda za oknem nie rozpieszcza. Jesteśmy na kole podbiegunowym. W ciągu ostatnich dwóch dni spadło tu ponad 50 cm śniegu. Zaplanowana jest trasa z Tromso w Norwegii do najdalej wysuniętego na północ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
